از خودم ! (سریال های ماه رمضون)

 شما رو به خدا بخونید ...

ای کاش حالتون خوب باشه !! چون که حال ما اونقدرا هم خوب نیست. راستشرو بخواهید ماه رمضون از همه جهات خوبِ حتی از لحاظ توجهات ویژه ی ما به تلویزیون. اگر طی سال هر چهار شنبه یه سریال میذاره تو ماه رمضون وحی منزل اوومده که هر 8تا کنال، 8تا سریال بذاره.بذاره خوش به حال ما. ومبادا که قصد روی هم رو کم کردن رو داشته باشن(مطلقا اخلاص و پر کردن اوقات روزه دارانِ!!!)،(البته در ماه رمضون پخش سریال یا فیلم های خارجی حرومه ها.چون مردم از حال معنوی خارج میشن !) با این حال بازم دمشون گرم از حق نگذریم تا پارسال از چند تا سریال یکی دوتاش خوب بود. اما امسال تلویزیون زده تو کاره طراحی "عالم پس از مرگ"!!! فرشته و ملائکه و عالم برزخ ! تا پارسال که افسانه ی بایگان خبر رسون عالم برزخ بود.(این رو واسه کنایه فهما گفتم).امسال هم که دیگه روی خدا و پیغمبرش سفید شده. حاج آقای شریفی نیا شده مامور حرف زدن با ملائک الهی!! آخه یکی بگه باباجان ما که نمیتونیم جلوه ی ویژه بسازیم مجبوریم بریم فیلمی بسازیم که جلوه هاش مال بازی های کامپیوتری باشه؟ نمیگم نباید فیلم های اینتوری روساخت. اتفاقا باید ساخت اما نه اینجوری. اینرو بچه ها هم ببینند میخندند. چه بگذره به اون غیر مسلمونه؟! ما که این همه پتانسیل داریم چرا نمیریم فیلم های هنری قوی بسازیم؟(مثلا شب دهم یا میوه ی ممنوعه یا...).می خوایم بگیم که از هر چیز کوچکی که در این دنیا میکنیم ازمون بازخواست میشه میایم وحشت و زدگی از خدارو نشون میدیم (نشون دادن عذاب و غیره) بابا،آی،هوار...  ماه رمضون ماه بخشش از همین گناه هاست. ماه امیدوارتر شدن به خداست. نه رعب و خوف. یه کم بخواهیم تخصصی بحث کنیم ؛ باید در کنارخوف از خدا، رجائ خدا نیز مطرح شود.نه اینکه دل ملت رو خالی کنیم که وای اون دنیا همه با چوب واسادن! (اینم واسه اوستای کنایه فهم ها) هی دهن منرو باز میکنید.خلاصه بگم بیایم بگیم همیشه تو لحظات سخت یکی هست که هوامون رو داره ... . بگذریم سرتون رو درد آوردم .ادامه داره ولی اگه میخواید بقیش رو بگم،سر ارواحتون نظرتوت رو بگید تا ببینم ادامشرو چی جوری بنویسم.ممنون.

نظرات 4 + ارسال نظر
***mahima*** یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ق.ظ http://www.shabe-por-setare2.blogfa.com

به سلام آقا محسن
در مورد وبلاگت آقا ترکوندی! بازدیدتم که توپه! یه سر وقت کردی به ما هم بزن
نظرت رو میخوام مهمه! یه ذره از بازدیدتم بده به ما گناه داریم در ضمن با این مطلبت موافقم! بعدشم ملکوت یه کپی خراب شده از دموکراسی در روز روشنه.خیلی شبیه اون ساختن! (البته به نظر من)

سید محمد رضازاده دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:17 ق.ظ

باسلام
ای یار غارم ُ ای چراغ چاهم ؟! یه سوال تا حالا سریال ملکوت رو دیدی ؟ من برای اولین بار امروز دیدم، آقای شریفی نیا رو در اون حالت دیدم و به شدت خندیدم به همه ی اشتباهات اعتقادی که توش داشت و تازه جدا از اشتباهات گرافیکی و حرفه ای ؟! اما در مورد مطلب که در مورد خوف و رجا گفتی باهات مخالفم چون از اوضاع جامعه مشخصه که هیچ کدوم از فیلم هایی که در مورد اون دنیا ساختن نتونسته موثر باشه چون اگه موثر بود گناه در جامعه کم می شد ( که حضرت علی در حکایت های نهج البلاغه می فرماید : ... و آن کس که از آتش جهنم می ترسد ، از حرام خدا دوری می کند ... ( حکمت 31 ) و دلیل دیگرم : مثلا تو با دیدن صحنه برزخ که شریفی نیا با خیال راحت داشت قدم می زد احساس خوف بهت دست می داد یا رجا ؟ من که بر عکس تو فکر می کنم من احساس می کنم که تا به حال سینما نتوانسته است خوغف را به درستی نشان دهد /! ممنون از مطلبت

سید بزرگوار.من منظورم از خوف یا رجا این بود که قباهت کار بد ریخته می شه جوری که به تمسخر گرفته می شه... .!!!BY THE WAY,THNKS FOR YOUR MAIL.

سید محمد رضازاده سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:02 ق.ظ

آقا محسن
با توجه به نظر خانوم ...
رفتم که وبلاگ راه بندازم ...
تازه معلوم نیست تو ایمیل بهش چی میزنی ... ؟؟؟؟!!!!!
این رو نذاری توی نظراتا

seraj سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:27 ق.ظ http://seraj314.persianblog.ir

من که فیلم و ندیدم که در اون مورد نظر بدم ، ولی کلا با این موافقم که تلوزیون کلا با سریال هاش داره فقط هی گند میزنه!!!
اما با مسئله خوف و رجا من هم زیاد موافق نیستم!! ، موافقم باید بحث رجا خییییییییییییلی گسترده گفته بشه ، اما من بر عکسشو میگم ، باید کنار این رجه ها یه خوفی هم باشه!! ، این که کسی بیاد این خوف رو تو دل ملت بندازه کار بدی نیست ، خوب هم هست!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد